بصیرت بسیجی

تحلیل و یادداشت ها یی در خصوص وقایع و جنگ نرم

بصیرت بسیجی

تحلیل و یادداشت ها یی در خصوص وقایع و جنگ نرم

در شرایط کنونی کشور عزیزمان، در فضایی که هر روز فتنه‌ای جدید رخ می‌نماید داشتن چراغی درخشان و بدون زنگار برای پیدا کردن راه درست، ضروری است و چه راهی بهتر و روشن‌تر از خط سیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی (روحی فدا) نمایان نموده‌اند. برای درک صحیح از این راه درخشان به نظر می‌رسد باید دنبال رهنمودهای گهربار و معظم له دربارة بصیرت باشیم.

 

با ورود شبکه های مجازی و آسان کردن راه های ارتباطی،کاربران زیادی محتوایی مانند تصاویر ،فیلم،صوت و ... را در این شبکه ها رد و بدل می کنند بدون اینکه از پشت پرده این شبکه ها اطلاع داشته باشند.

در بین شبکه های اجتماعی اینستاگرام،تلگرام و واتساپ پیشتازتر از دیگر رقبای خود هستند.


متأسفانه کاربران چه با آگاهی و چه بدون آگاهی از پشت پرده این شبکه ها به آنها اعتماد می کنند و محتوای شخصی و خصوصی خودشونو در اختیارشان قرار می دهند.

و اما یک سوال اساسی و مهم:

چرا در ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی جانب احتیاط رو رعایت نمی کنیم و از این مسئله مهم به سادگی عبور می کنیم؟

بیشتر ماها میدونیم که تلگرام،اینستاگرام ،واتساپ و ... همه دست های اطلاعاتی دشمن برای نفوذ و جاسوسی در بین کشورها است و ساده ترین راه و کم خطرترین راه برای کسب انواع اطلاعات جاسوسی است.

تصاویر شخصی،تصاویر جلسات مختلف،کلیپ های شخصی و محتوایی از این قبیل رو می توان جزء محتوای محرمانه و خط قرمز ارسال در شبکه های مجازی قرار داد.

چه بسا بسیاری از افراد از این مهم به سادگی عبور می کنند و اقدام به ارسال این محتوا در شبکه های اجتماعی می کنند.محتوایی که اگه به دست سودجویان برسه چه بسا باعث خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد که ممکنه به یک کشور صدمه بزنه و اون کشور رو با مشکلات امنیتی و اطلاعاتی بسیاری مواجه کنه.

شاید با ارسال یک تصویر یک زندگی از هم بپاشه یا با ارسال یک تصویر اطلاعات مهمی رو لو بدیم و توی دست دشمن قرار بدیم که همون ممکنه روزی بر علیه ما استفاده بشه.

بالا بردن سواد رسانه ای و بصیرت افزایی سهم مهمی در آگاهی و حفط اسرار و اطلاعات در شبکه های مجازی ایفا می کنه.

با این همه خدا رو شکر می کنیم که توی کشوری زندگی می کنیم و نفس می کشیم که حافظان و مدافعانی وجود دارند که شبانه روز مراقبند تا کوچکترین اطلاعاتی به دست دشمن نیفته،پس بیاید قدر داشته هامونو بدونیم و از اونها به خوبی مراقبت کنیم.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۳
مجید ملائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی