بصیرت بسیجی

تحلیل و یادداشت ها یی در خصوص وقایع و جنگ نرم

بصیرت بسیجی

تحلیل و یادداشت ها یی در خصوص وقایع و جنگ نرم

در شرایط کنونی کشور عزیزمان، در فضایی که هر روز فتنه‌ای جدید رخ می‌نماید داشتن چراغی درخشان و بدون زنگار برای پیدا کردن راه درست، ضروری است و چه راهی بهتر و روشن‌تر از خط سیری که رهبر معظم انقلاب اسلامی (روحی فدا) نمایان نموده‌اند. برای درک صحیح از این راه درخشان به نظر می‌رسد باید دنبال رهنمودهای گهربار و معظم له دربارة بصیرت باشیم.

با تدبیر دولت امید،امیدوارانه به سوی آینده نگاه خواهیم کرد چون مشکلات اقتصادی با افزایش 14 درصدی حقوق ها حل شد.



سرانجام دولت تصمیم خود را گرفت،تصمیمی که سرنوشت میلیونها کارگر را رقم می زد؛تصمیمی که پس از مدتها انتظار توسط کسانی تصویب شد که خود در فاه کامل به سر می برند و گویا حقوق چهارونیم میلیونی ماهیانه که می گیرند نقش واقعا تأثیرگذاری در این تصمیم بزرگ داشت.

کارگران خیالشان راحت باشد که دیگر هیچ مشکلی نخواهند داشت چون صد هزار تومان به حقوقشان اضاف شد؛دیگر غصه پول آب و برق و گاز و اقلام خوراکی و ... را نمی خورید چون دولت تمام مشکلات معیشتی و زندگی شما را فقط با صد هزار تومان بیشتر حل کرد.

بروید و نماز شکر به جای بیاورید که حقوق 700 هزار تومنی شما شد 812 هزار تومان و قطعا دولت به خود افتخار خواهد کرد که با چنین تصمیم بزرگی جامعه کارگری را از زیر خط فقر بودن و ماندن در زیر چرخ مشکلات اقتصادی نجات دادند.

با این تدبیر دولت امید، امیدوارانه به آینده نگاه کنید چرا که نه تنها پیشرفت حاصل خواهد شد بلکه تمام مشکلات شما از بین خواهد رفت حتی اگر یارانه های شما قطع شود چرا که دیگر با افزایش 14 درصدی حقوقتان دیگر نیاز به این 45 هزار تومن یارانه هم ندارید.

می گویند هزینه ها را بر اساس میزان تورم موجود کاهش یا افزایش می دهیم،آیا حیف و میل مبالغ کلان بیت المال برای رفاه و خوشگزرانی برخی خواص هم به تورم مربوط می شود؟پس اگر تورم را در نظر بگیریم باید بگوییم آقای رئیس جمهور محترم جناب آقای روحانی لطفا دست نگه دار دیگر نیاز به اختصاص میلیاردها تومان برای ارسال یک پیامک به ملت نیست چون این مبالغ مربوط به بیت المال است و یاد بیاورید اتفاقی که بین حضرت علی(ع) و برادرش عقیل رخ داد.

طبق آمار هزینه معیشت یک خانواده 4 نفره بیش از 2 میلیون تومان ماهیانه نیاز دارد تا بگوییم یک زندگی معمولی را این خانواده دارند ولی آیا می شود با این همه مشکلات و گرانی ها وآیا انصاف است که فقط 812 هزار تومان اختصاص داده شود برای تأمین معیشت قشر کارگر؟؛این یعنی 3 برابر زیر خط فقر.

آری 3 برابر زیر خط فقر،یعنی له شدن جامعه کارگر زیر چرخ اقتصاد یعنی نابودی یک زندگی و ناامید شدن امید یک کودک برای عیدی شب عید.

با این سقف حقوق تعیین شده دیگر خانواده های کارگر فرزندانی کارگر خواهند داشت چرا که برای جبران کمبود های خود ناچاراًاز فرزندان خود برای درآمدزایی استفاده کنند و نتیجه این تدبیر می شود افزایش تعداد کودکان کار و افزایش فقر در جامعه.

واقعا باید به دولت خداقوت گفت با این همه روشنفکری در حل مشکلات کارگران،واقعا دست مریضاد باید گفت به شما که تمام مشکلات این قشر زحمت کش را با 812 هزار تومان حل کردید،مشکلاتی که هر طور فکرش را کنی شاید به زور هزینه خورد و خوراک و آب و برق و گاز را می دهد.

مسئولینی که خود حقوق های چند میلیونی می گیرید آیا می توانید خود با این حقوق یک هفته ،فقط یک هفته تحمل کنید با این اوج گرانی موجود که به ازای هر قدم که بر میداری باید هزینه کنی و پول خرج کنی.

واقعا ما به کجا روانه شدیم که اصول ودستورهای دینی خود را فراموش کرده ایم؛فرمود اگر می خواهید درد مردم را بدانید مثل مردم زندگی کنید،آیا مسئولین مثل مردم زندگی می کنند(منظور زندگی ساده با حقوق کم به اندازه حقوق مردم و اقشار ضعیف جامعه)،فرمود آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند،آیا ما واقعا به این فرامین و دستور پیامبر بزرگمان عمل می کنیم؟در عصر ما این دستور برعکس عمل شده و حاضریم برای اینکه بهترین ها را داشته باشیم از بسیاری از اصول بگذریم و باید بگوییم جامعه ما تنها به این شعر عمل می کند که:آنچه را برای خود می پسندی برای دگران مپسند.

دولت مردان عزیز که پس از تحمل سختی و مشکلات زیاد تونستید با صد هزار تومن فقر را در جامعه ریشه کن کنید،دست مریضاد

باید گفت 812 هزار تومان کجا و 2 میلیون و 744 هزار تومان کجا؟

پایان:مجید ملائی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۵
مجید ملائی

نظرات  (۱)

سلام موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی